ADK- Slip for nøgler og gør hverdagen lettere for dig selv og dine medarbejdere
Sikkerhed er en topprioritet i næsten alle virksomheder. I dag er det vigtigt, at en virksomhed kan holde personale, udstyr samt informationer sikre og her er adgangskontrol (ADK) løsningen.
Adgangskontrol er en sikkerhedsløsning til virksomheder og institutioner, som giver mulighed for at kontrollere og begrænse adgang til bygninger, rum eller andre følsomme områder, foruden at kunne holde uvedkommende væk fra virksomhedens område. Det skaber tryghed i virksomheden,da man kan holde styr på hvilke personer der færdes i bygningen på et given tidspunkt.
Jantar leverer nogle af de mest omkostningseffektive, sofistikerede adgangskontrolsystemer og læsere til alle typer kunder. Vores adgangskontrolsystemer giver sikkerhed for din ejendom, dine medarbejdere og vigtigst af alt, sikrer at dine forretnings oplysninger er beskyttet.
Nem og sikker hverdag med ADK sikkerhedsløsning
Ved at installere et adgangskontrolanlæg, behøver man ikke længere benytte gammeldags nøgler, men i stedet elektroniske nøgler, der kan rumme fra 1-5000 forskellige døre, der styres fra et enkelt system. Hver enkelt medarbejder får så udleveret et kort eller en briksnøgle, der kan programmeres til at åbne flere døre.


Tilpasningsmuligheder

Et adgangskontrolsystem kan tilpasses, så det passer til enhver virksomhed uanset størrelse. Dog er det værd at overveje, hvad virksomhedens behov er, inden der investeres. Hvis der er tale om en større virksomhed, kan der være behov for et mere avanceret system, der f.eks. også kan håndtere flere forskellige typer læsere. Jantars system kan integreres med f.eks. RFID, MiFare, fingeraftrykslæsere og/eller kodetastaturer. Derudover tilbyder Jantar udvidelsesmuligheder i form af moduler og apps, hvilket gør kombinationsmulighederne uendelige og f.eks. kan inkludere udvidelser til frokost bestillinger, fremmøderegistrering, gæsteregistrering, fraværs anmodning, ip-kamera eller booking og øge sikkerheden på særlige områder, samt oprette specifikke adgangsmuligheder for den enkelte. Adgangskontrol kan med andre ord skræddersys til jeres virksomheds behov. Se mere i vores Jantar BROCHURE.
I tilfælde af nødsituationer kan adgangskontrolsystemer også gøre nødsituationer meget nemmere at håndtere. Ved hjælp af enhederne kan de ansvarlige begrænse, hvem der går ind og hvem der forlader en bygning. De kan også bruge systemerne til at redegøre for alle deres medarbejdere under nødsituationer.
Opsætning
Læserne placeres foran de døre, porte, elevatorer og de steder, hvortil der skal gives adgang. Når brugeren holder en programmeret brik eller kort foran læseren, sender læseren det unikke ID videre til adgangskontrolsystemet, hvor den så giver adgang til den autoriserede bruger. Dog under definerede tidspunkt. Man kan enten få adgang via en nøgleringsbrik, kort, kode eller finger. Et adgangskort er af samme størrelse som et almindeligt kreditkort, hvorpå det er muligt til at printe et logo, medarbejderfoto, personale nummer mm. Et adgangskort kan også bruges som firmaets ID-kort.
Systemet kan overvåge bevægelse og identificere, hvem der har været hvor og hvornår. Det kan hjælpe, hvis der skal undersøges uregelmæssigheder.
Jantar Adgangskontrol fås fra det lille stand-alone system til de helt store og komplekse adgangskontrolsystemer og har brugervenlig dansk software med mange udvidelsesmuligheder. Uanset størrelse og funktionalitet ersystemet baseret på de samme komponenter. Det gør det muligt at opgradere og tilføje nye funktioner uden at skifte eller købe ny hardware. Dermed kanfirmware og software opgraderes, hvis nye ønsker eller behov opstår.
JANTAR smarte system kan arbejde med mange forskellige typer læsere: RFID, mifare, fingerprint og kodetastatur
Fordele ved adgangskontrol
- Den store fleksibilitet, der er i et ADK-anlæg, giver jer mange muligheder.
- Nem og hurtig kortoprettelse /annulering afadgangskort/brik, samt ændring af rettigheder, fx adgang til forskelligeområder, tidsrum etc.
- Detaljeret trafik overblik, hvilket anvendes til optimering af faciliteterne.
- Hurtig omprogrammering af hele systemet i tilfælde af mistanke om misbrug eller forfalskning af kort/brik.
- Administreres fra en central brugerflade, der kan være web/app-baseret for størst mulig fleksibilitet og overblik. Søgning i loggen på historik over alle hændelser og aktiviteter.
- Adgangskontrol giver væsentlige fordele, der i sidste ende handler om sikkerhed af værdier og mennesker, samtidig giver den en vis tryghed til dine medarbejdere.
Freunds Support team til hjælp af konfiguration
Freunds adgangskontrol specialister (ADK) går i tæt dialog, med jeres driftsansvarlige for at finde frem til den bedste individuelle løsning, der passer til jeres behov. For mere info, om hvordan Freund kan imødekomme jeres behov og ønsker, samt udfordringer med jeres adgangskontrol løsning er I altid velkommen til at tage kontakt, så vi sammen kan finde den bedste løsning, der passer til jeres behov.