Support- og opdateringsaftale med Freund Elektronik A/S
Her på siden kan du se hvad en support- og opdateringsaftale dækker, og hvilke konsekvenser et fravalg af aftalen har
Support- og opdateringsaftale
Når du køber en IP-løsning, er det en stor fordel, at tilvælge en support- og opdateringsaftale fra start
Ligesom en computer skal opdateres fra tid til anden, så skal en IP-løsning også opdateres løbende. Dette gøres for at hardware, apps og ikke mindst sikkerheden fungerer optimalt, så du og dine brugere altid har et funktionsdygtigt og driftssikkert system.
For at vi kan sikre, at dine brugeres IP-løsning fungerer optimalt, kræves der en support- og opdateringsaftale fra starten. Eller sagt på en anden måde, Freund Elektronik tilbyder ikke gratis supportering eller opdatering, hvis der ikke er indgået en aftale forinden.
Hvis service- og opdateringsaftale er fravalgt, risikerer dine brugere funktionsfejl og driftsproblemer.
Support- og opdateringsaftalen sikrer at du altid har den nyeste version af software samt direkte adgang til vores IP-support inden for normal arbejdstid.
Betyder det at du ikke kan få support på allerede købte systemer, hvis du ikke har indgået en aftale?
Nej det gør det ikke, men ved support på systemer uden en support- og opdateringsaftale forbeholder vi os retten til at kræve timebetaling i henhold til gældende timetakster. Der opkræves betaling for hver påbegyndt halve time.
OBS! Der kan ikke foretages opdatering af systemet uden en support- og opdateringsaftale.
Hvis du tilvælger en support- og opdateringsaftale på et senere tidspunkt end installationstidspunktet, vil prisen blive beregnet fra installationstidspunktet og ikke fra aftalens indgåelse.
Support- og opdateringsaftalen dækker ikke konkret undervisning, men kurser kan købes ved behov.
Support- og opdateringsaftalen skal altid indeholde korrekt installationsadresse af hensyn til den tekniske support.
Ved fremtidige henvendelser vedr. support vil anlægsnummer / alternativ installationsadresse være nødvendig at oplyse.
Betaling, håndtering og udvidelse af aftaler
Datoen for ikrafttrædelse af support- og opdateringsaftalen vil typisk ske på et senere tidspunkt end leveringsdatoen for produktet, og aftales derfor individuelt med Freund.
Support- og opdateringsaftalen betales altid forud. Dog gælder det ved udvidelse af eksisterende aftaler, at opkrævningen for dette samles på næste periodemæssige faktura.
Den første betaling opkræves fra det aftalte starttidspunkt og dækker perioden frem til årsskiftet. Derefter vil fakturering ske periodemæssigt (f.eks. kvartalsmæssigt, halvårligt eller helårligt) i indeværende kalenderår.
Fakturaer fremsendes måneden før forfaldsdato. F.eks. tilsendes opkrævning for april-juni i marts måned.
Opsigelse af support- og opdateringsaftalen kan altid ske senest 2 måneder før ikrafttrædelse af næste faktureringsperiode. Aftale skal opsiges skriftligt pr. mail til freund@freund.dk